Principii de baza pentru un somn linistit

Opt ore de somn altfel riscam oboseala cronica?! Numeroase persoane au nevoie de un numar exact de ore de somn pentru a se odihni, pentru a fi apte de a infrunta o noua zi. Mai ales in epoca alerta in care traim, ne simitim adesea creierul incetinit sau din contra, nu reusim deloc sa il punem in surdina… Ideile explodeaza, muschii sunt contractati, stresul, familia, presiunea de la serviciu… Un somn linistitor si energizant pare un pariu pierdut.

Calitatea somnului este influentata de relatia corp – spirit

Un cerc vicios se instaleaza. Pentru a corecta toate aceste simptome cateodata nu este nevoie decat de a schimba unele obiceiuri care acompaniaza somnul. Sa instauram cateva reguli de aur pentru un somn reparator. Primul pas este sa ne ascultam cu atentie ceasul biologic intern pentru a recapata controlul relaxarii.

Calitatea somnului depinde de relatia pe care o intretinem intre corp si spirit, de buunastarea noastra emotionala si fizica. Este important sa ne acordam macar o ora de relaxare tranzitorie, consacrata activitatilor calme, non stimulante, inlaturand ideile angoasante .

 

  • Ar trebui sa evitam sa mancam inainte de ora de culcare. Pe parcursul zilei calculati orele cand beti cafea, ceai verde, alcool sau bauturi energizante, de asemenea cantitatea de tabac. In principiu ar trebui evitata cafeina 4-6 ore inainte de culcare. Cat despre bauturile alcoolizate chiar daca par sa provoace lentoare si somn, acestea deregleaza fazele de trezire. Mancati lejer, evitati condimentele, arahidele, cremele si branzeturile grase, carnurile dificil de digerat. Preferati un pahar de lapte cald cu miere sau o infuzie de tei.
  • Prin stimulare, odihniti-va neuronii. Incercati sa cititi o carte in loc de a utiliza tabletele, telefoanele mobile sau televizorul, inainte de culcare. Ecranele luminoase stimuleaza creierul si il obosesc. Inchideti toate aceste surse de lumina pe timpul noptii. Nu faceti sport inainte de a dormi, ci in timpul zilei.
  • Destindeti-va muschii si spiritul printr-o baie spumanta relaxanta, cu lavanda si uleiuri esentiale. Exersati respiratia profunda, cu lungi inspiruri si expiruri. Experimentati meditatia si yoga pentru suplete si elasticitate a corpului si pentru echilibrul batailor inimii. Respectati linistea in dormitor.
  • Prezervati o temperatura de 19 grade pentru ca corpul sa nu fie stimulat de caldura exterioara. Aerisiti camera pe timpul zilei pentru un aer curat.

Leave a Reply