Remedii naturale pentru o digestie usoara

Dureri de stomac, balonari, crampe, aciditate – toate acestea sunt urmarile unei digestii proaste. Exista insa tratamente naturiste la indemana oricui. Medicii avertizeaza ca majoritatea bolilor de stomac si intestine isi au originea in proasta digestie a alimentelor care sunt consumate. S-a dovedit ca digestia deficitara are o influenta daunatoare nu numai asupra tubului digestiv, dar si asupra sistemului nervos, care controleaza si dirijeaza activitatea tuturor organelor din organismul omului. Iata care sunt tratamentele naturiste care vin in ajutorul fiecarei persoane:

1. Ce alimente trebuie evitate

Cateva modificari ale obiceiurilor alimentare au drept urmare normalizarea digestiei. Primul inamic al unei digestii bune sunt grasimile – trebuie redus consumul de mezeluri, carne rosie, branza si unt. Grasimile se digera greu si raman in stomac mult timp. Alte alimente, cum ar fi varza, ceapa sau fasolea boabe, fermenteaza in sistemul digestiv, provocand balonari. Atentie, de asemenea, la alimentele care agraveaza arsurile la stomac – mancarurile cu sos, ciocolata, menta sau citricele.

Trebuie consumate alimente grase cu moderatie, optandu-se pentru uleiul de masline crud adaugat dupa prepararea mancarii, se mananca legume si fructe in functie de ce ii permite organismul fiecaruia.

2. Consum de apa pe tot parcursul zilei

Poate ca a devenit un stereotip, dar chiar este nevoie, de un litru si jumatate de lichide pe zi. Acestea ajuta sistemul digestiv sa functioneze bine. Apa ramane cea mai eficienta si indicata. Dar se poate bea si ceai, supa de legume si suc de fructe natural, fara adaos de zahar, cel mai indicat fiind cel de anasan pentru ca este foarte putin acid. Este bine de stiut ca ceaiul si cafeaua favorizeaza arsurile la stomac, iar bauturile carbogazoase produc gaze.

Specialistii recomanda sa se bea lichide toata ziua, dar nu inainte de masa, pentru ca dilueaza secretiile gastrice si mancarea nu se mai digera.

3. In alimentatia fiecarei persoane, trebuie sa existe cel putin 30 g de fibre pe zi, pentru a mentine o sanatate adecvata a organismului.

Leave a Reply