Cele mai bune alimente pentru persoanele cu diabet

A mânca anumite alimente le poate ajuta pe persoanele cu diabet să-şi gestioneze nivelul de zahăr din sânge. O dietă bogată în legume, fructe şi proteine ​​sănătoase poate avea beneficii semnificative asupra întregului organism.

Oamenii pot învăţa să-şi echilibreze mesele şi să aleagă alimente sănătoase, în timp ce includ în alimentaţie şi produsele mult dorite. Atât carbohidraţii zaharoşi, cât şi amidonul pot ridica nivelul de zahăr din sânge, dar oamenii pot alege să includă aceste alimente în cantităţile potrivite, ca parte a unui plan echilibrat de masă.

Pentru cei cu diabet zaharat, este importantă monitorizarea cantităţii totale de carbohidraţi de la o masă. Nevoia de carbohidraţi va varia în funcţie de mulţi factori, inclusiv de nivelul de activitate fizică a unei persoane, dar şi în funcţie de medicamentele pe care le ia, precum insulina. Ca regulă generală, oamenii ar trebui să încerce să urmeze ghidurile Academiei de Nutriţie, care recomandă includerea a nu mai mult de un sfert de carbohidraţi din cantitatea totală de hrană dintr-o farfurie la o singură masă.

Legumele cu frunze verzi sunt extrem de recomandate, pentru că sunt pline de vitamine, minerale şi nutrienţi esenţiali. De asemenea, au un impact minim asupra nivelului de zahăr din sânge. Spanacul este o sursă cheie de potasiu, vitamina A şi calciu, furnizând, în acelaşi timp, proteine ​​şi fibre.

Unii cercetători spun că un consum de legume cu frunze verzi este util pentru persoanele cu diabet, datorită conţinutului ridicat de antioxidanţi şi a enzimelor care digeră amidonul. Oamenii pot include legumele cu frunze verzi în salate, supe sau, ca atare, în diverse preparate. Mai mult decât atât, pot fi combinate şi cu o sursă de proteine ​​slabe, cum ar fi puiul sau brânza tofu.

Cerealele integrale conţin niveluri ridicate de fibre, acestea fiind importante pentru persoanele cu diabet, deoarece fibra încetineşte procesul de digestie. O absorbţie mai lentă a substanţelor nutritive ajută la menţinerea nivelului glicemiei. Grâul integral şi boabele integrale sunt mai scăzute pe scara indicelui glicemic (GI) decât pâinea albă şi orezul, ceea ce înseamnă că vor avea un impact mai mic asupra glicemiei.

Cercetările au arătat că citricele, precum portocalele, grepfrutul şi lămâile au efecte antidiabetice. Consumul de citrice este o modalitate excelentă de a obţine vitamine şi minerale din fructe fără carbohidraţi.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.