Atunci cand decizi ca e cazul sa iti faci un magazin online, s-ar putea ca dupa ce ai pus totul la punct, sa cazi in anumite capcane ale infatuarii si sa nu mai tii cont de anumite aspecte care tin de bunul simt pe care il ai in primul rand fata de tine si mai apoi fata de clientii tai.
Iata o sintagma pe care ar trebui sa te axezi atunci cand decizi sa iti deschizi o afacere online si sa te folosesti de mijloacele pe care notiunea de ecommerce ti le ofera: bunul simt. Ce inseamna mai exact a avea bun simt atunci cand iti lansezi un magazin pe una dintre platformele bine-cunoscute, deja? Haideti sa vedem!
In primul rand, nu iti agresa clientii sau posibilii clienti, din punct de vedere visual. Apeleaza la un specialist in domeniu, daca nu te pricepi si afla care sunt cele mai potrivite culori pentru a putea fi folosite. Multe combinatii de culori se pot cataloga ca nepotrivite, insa despre asta vom discuta cu alta ocazie. Ceea ce vrem sa scoate in evidenta acum este, asa cum am zis, notiunea de bun simt si mai ales de respect fata de oamenii care iti „calca pragul” website-ului.
Probabil ca ati intalnit pana acum, pe Facebook, meme-uri de tipul „fii ca Ion”, Ei bine, noi o sa o adaptam prin: „nu fi ca Vasile, care isi incarca magazinul online cu bannere peste bannere de tipul pop-up sperand ca astfel atrage atentia clientilor asupra ofertelor pe care le are. Bannerele, pentru a nu crea impresia de disconfort vizual, trebuie sa fie discrete dar indraznete in acelasi timp si sa nu fie de tipul pop-up. Cel mai potrivit mod de a adauga site-ului tau un banner este sa te folosesti de slide-urile pe care ori le ai integrate in platforma pe care o folosesti, ori ti le-ai adaugat singur cu ajutorul unui plugin destept.
De asemenea, o alta problema este cea a numarului de bannere, acestea nefiind indicat sa existe in numar mai mare de 3. Absolut nimeni nu are sa fie atent la un numar mare de bannere si nimeni nu o sa intre special pe site-ul vostru, in speranta ca va vedea mai multe bannere. Ele trebuiesc sa atraga atentia in mod natural, fara sa para ca vor sa faca asta. Desigur, e un pic mai complicat de pus in practica, insa tocmai de asta trebuie sa apelati la un graphic designer cu experienta, pentru ca acesta va sti exact ceea ce trebuie facut.