Dupa cum vezi, si in realitate si pe cauciucauto.ro, din exterior, toate anvelopele par la fel, parca ar fi facute dintr-un singur material, insa pentru a ajunge la produsul final se foloseste cauciuc natural si sintetic, fibre metalice si textile, compusi chimici si uleiuri. Toate aceste componente dau contur cauciucurilor utilizate in rularea in conditii de siguranta a autoturismelor.
Cauciucuri second hand
Sunt multe criterii de clasificare a anvelopelor, insa cel mai comun este acela in functie de temperatura de utilizare si starea caii de rulare: anvelope de vara, anvelope de iarna, all seasons si all terain. Aceasta clasificare se poate determina dupa profilul benzii de rulare cu design special, caracterizat de caneluri dispuse de-a lungul circumferintei, intersectate de canale transversale sau oblice. Profilul anvelopelor de vara este compus din banda centrala ce reprezinta elementul principal, canalele pe circumferinta pneului ce ajuta la evacuarea apei, benzile laterale de evacuare a apei si canalele oblice.
Anvelopele de iarna se deosebesc de cele de vara prin profilul benzii de rulare dar si prin caracteristicile mecanice. Canalele sunt mai adaci, iar densitatea este mai mare pe circumferinta anvelopei. Aceste anvelope sunt prevazute cu caneluri fine care reduc simtitor distanta de franare pe zapada sau gheata. Cauciucurile de iarna, fie ca sunt noi sau cauciucuri second hand, devin mai flexibile la temperaturi scazute, fapt ce ofera o aderenta mult mai buna decat daca s-ar folosi cauciucuri de vara.
Anvelopele „all seasons” sunt o combinatie intre anvelopele de vara si cele de iarna in ceea ce priveste aderenta. Desi pot fi mai ieftine, performantele acestora sunt limitate in ambele sezoane.
Anvelopele „all terain” au profilul benzii de rulare prevazut cu nervuri mari si canale adanci si sunt destinate rularii pe drumuri deformabile si accidentate.
Stiind toate acestea, iti va fi mult mai usor sa iei o decizie cu privire la ceea ce doresti pentru a conduce fara griji, indiferent de anotimp!