Ce greseli sa eviti in trafic pentru a nu ajunge cu masina in service

Un autoturism proprietate personala aduce numeroase beneficii conducatorilor auto, dar activitatea de a conduce presupune responsabilitate, atentie, cunoasterea legislatiei si un interes ridicat manifestat pentru intretinerea acestuia. Pe langa verificarile periodice, pe care trebuie sa le faca pentru a mentine masina intr-o stare buna de functionare, pe langa atentia acordata starii anvelopelor, este necesara si adoptarea unui stil de condus corect si fara excese.

Cum mentii masina in stare perfecta de functionare o perioada indelungata de timp

Conducatorii auto trebuie sa evite unele greseli de condus atunci cand nu doresc sa se prezinte cu autoturismul la service la numai cateva luni de la achizitionare sau la putin timp de la ultima verificare. In primul rand, acestia trebuie sa se dezobisnuiasca sa tina pedala de ambreiaj calcata permanent, inclusiv la semafor, deoarece in acest fel vor uza prematur placa de presiune, vor avea probleme la sistemul hidraulic si la rulmenti.

De asemenea, este necesar ca soferii sa evite franarea agresiva si stilul de condus caracterizat prin accelerari si franari bruste, scurte si multiple, deoarece risca sa deterioreze placutele si discurile de frana, precum si unele componente ale sistemului de suspensie. Mai mult decat atat, condusul cu rezervorul de combustibil aproape gol prezinta pericole pentru starea de bine a autoturismului. Cei care alimenteaza cu carburant foarte putin si circula cu rezervorul aproape gol se vor trezi cu surprize naplacute si defectiuni ale unor componente auto, precum si cu necesitatea unor reparatii costisitoare in service.

Se va tine cont si de respectarea cerintelor de service semnalata de computerul masinii, reprezentata de schimbul sau de completarea de antigel, lichid de frana sau lichid servo, precum si de revizia de ulei la motor. In cazul in care uleiul este vechi si incarcat de impuritati, va circula foarte greu prin sistemul de racire al turbinei, iar depunerile vor afecta axul turbocompresorului.

Nu in ultimul rand, pentru a nu ajunge cu masina in service pentru reparatii costisitoare, se va tine cont si de martorii aprinsi din bord, care semnaleaza probleme pe care conducatorii auto trebuie sa le rezolve inainte ca ele sa se agraveze.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.