Dieta fara gluten: ce este mit sau realitate

O dieta fara gluten implica excluderea tuturor alimentelor care contin gluten, in special grau, secara si orz. Boala celiaca este definita ca o intoleranta la gluten. Pacientii cu aceasta tulburare necesita o monitorizare medicala speciala. Unele persoane suporta mai usor ceea ce se numeste „sensibilitate la gluten”. Acest fenomen implica aparitia numeroaselor alimente fara gluten, dar si marketingul care rezulta din acesta.

  • Glutenul se gaseste numai in produsele din grau: fals

Este o proteina comuna mai multor cereale, inclusiv grau foarte frecvent utilizat in paine, prajituri, paste – dar se gaseste gluten si in orz, secara, spelt, ovaz.

  • Evitarea glutenului poate ameliora intestinele sensibile: adevarat

Persoanele cu sindromul intestinului iritabil pot atenua aceasta tulburare cronica prin reducerea glutenului din dieta lor. Astfel, persoanele care sufera de dureri de stomac, tulburari digestive, tulburari de somn si alte simptome pot observa o imbunatatire prin reducerea alimentelor care contin gluten.

  • Dieta fara gluten este greu de urmat: adevarat

Este adevarat ca glutenul se strecoara in multe alimente de zi cu zi. Aceasta implica evitarea baghetei clasice, a fursecurilor, a produselor de patiserie si a altor delicatese. Cu toate acestea, produsele fara gluten tind sa-si gaseasca locul chiar si pe rafturile brutariilor. Unele ofera acum paine fara gluten. De asemenea, in culoarul organic al supermarketurilor, produsele fara gluten sunt din ce in ce mai prezente.

  • Alimentele fara gluten sunt mai sanatoase: fals

Nu neaparat, chiar daca glutenul este cel mai adesea asociat cu produse precum paine, produse de patiserie, fursecuri, care trebuie consumate in cantitati limitate din cauza aportului ridicat de sare sau zahar. Cu toate acestea, glutenul este prezent si in cereale, museli etc, care sunt alimente sanatoase.

Prin urmare, trebuie amintit ca boala celiaca necesita o monitorizare speciala si ca nu este o simpla intoleranta la gluten.  Pe de alta parte, persoanele cu sindromul intestinului iritabil pot ameliora afectiunile cauzate de gluten prin limitarea aportului zilnic al acestuia.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.