Cele doua sedanuri Hyundai vor fi reimprospatate pentru anul de fabricatie 2024. Dupa cateva imagini cu compacta Elantra, constructorul a ales sa dezvaluie designul lui Sonata.
Pentru aceasta actualizare pe termen mediu, sedanul de dimensiuni medii se indeparteaza de stilul pe care l-a adoptat in urma cu patru ani pentru a urma exemplul noii Kona, cel putin in partea frontala.
Acest lucru poate fi observat la luminile de zi, care sunt o banda subtire de lumina care se intinde pe toata latimea vehiculului. Intre timp, farurile sunt integrate discret in noile deschideri de o parte si de alta a grilei, care este, de asemenea, redesenata. Rezultatul este un design mai futurist si mai tehnologic.
Un ornament negru pentru partea inferioara a peretilor laterali face acum legatura intre jante, care prezinta modele noi.
In partea din spate, bara de protectie primeste si ea o schimbare buna, dar ceea ce atrage atentia este capacul portbagajului contrastant. Aceasta prezinta o noua banda luminoasa proeminenta, la fel ca in partea din fata, precum si stopuri si semnalizatoare care preiau tema pixelilor caracteristica Hyundai.
Inca o data, Sonata va fi disponibila in echiparea N Line (prezentata in rosu in imagini). Aceasta versiune are jante exclusive de 19 inch si tevi de esapament duble, confirmand sportivitatea sporita.
O alta lume atunci cand deschizi usa
La interior, designerii Hyundai au reprodus aspectul foarte orizontal prin redesenarea plansei de bord, inclusiv a prizelor de aer din partea inferioara. Cea mai mare noutate este, bineinteles, impozantul panou digital curbat (o premiera pentru marca coreeana), care combina un panou de instrumente si un ecran multimedia de 12,3 inci fiecare.
Volanul este nou, iar maneta electronica a schimbatorului de viteze este amplasata pe coloana de directie, in spatele acestuia. Astfel, se elibereaza spatiu pentru depozitarea pe consola si pentru extinderea cotierei, care se termina intr-un suport pentru incheietura mainii.
Trebuie sa se retina, de asemenea, ca toate comenzile principale ale aerului conditionat au devenit sensibile la atingere. Din fericire, exista inca butoane mari pentru controlul temperaturii – si altele mai mici pentru volum si reglarea radioului. In plus, Hyundai spune ca a imbunatatit calitatea materialelor.
Sub capota, insa, nu ar trebui sa existe mari schimbari. Cele patru motoare aflate in prezent in meniu, inclusiv un turbo cu patru cilindri de 290 de cai putere (N Line) si un sistem hibrid de 192 de cai putere, vor reveni probabil. UPDATE: Motorul turbo de 1,6 litri si 180 de cai putere nu se mai afla in planuri.
Hyundai promite o prezentare oficiala, la Salonul Auto de la Seul, in Coreea. Mai multe detalii despre modelul nord-american vor fi furnizate in lunile urmatoare. Va reusi Sonata sa intre in top 3 sedanuri de dimensiuni medii? Ramane de vazut.