Care sunt piesele auto care trebuie verificate inainte de venirea caldurii

Anotimpul cald este mult mai placut pentru conducatorii auto, in comparatie cu cel rece, cand pericolele apar la tot pasul, din cauza conditiilor nefavorabile pentru condus. Cand temperaturile scad si carosabilul este umed si alunecos, soferii se vad in imposibilitatea de a mentine la fel de usor directia masinii. Dar si atunci cand temperaturile cresc si depasesc 30 de grade Celsius exista pericole pe sosea. Soferii scapa de frig, de anvelopele de iarna si de portierele inghetate, insa trebuie sa isi verifice piesele masinii, pentru a fi siguri ca sunt protejati de evenimentele neplacute, mai ales atunci cand pleaca in vacante sau in concedii.

Ce trebuie sa verifici la masina inainte de sosirea verii?

In primul rand, conducatorii auto trebuie sa verifice freonul. Intrucat iarna foarte putini soferi pornesc in mod regulat aerul conditionat, se poate ajunge, in cateva luni de neutilizare, la uscarea oringurilor si a garniturilor, pentru ca freonul amestecat cu ulei nu mai circula si nu le mai lubrifiaza. De asemenea, dupa cateva luni in care aerul conditionat nu a mai fost pornit, este posibil ca sistemul sa nu mai aiba freon din cauza unei mici fisuri in garnitura. Cum se poate verifica acest lucru? Daca porneste compresorul cand se apasa butonul cu fulg, atunci exista freon.

De asemenea, conducatorii auto trebuie sa verifice placutele de frana, care se pot uza din cauza circulatiei prin umezeala, prin zapada amestecata cu solutii de deszapezire si sare. Apa murdara poate sa intre intre placute si discuri, iar aceste particule sa roada din suprafata lor. In plus, exista si riscul ca etrierele sa se blocheze, mai ales la masinile vechi, in care arcurile care deblocheaza frana de mana ruginesc. In cazul in care conducatorii auto observa placute uzate, rugina la etriere sau discuri cu santuri adanci, este necesara o vizita la un service auto.

Nu in ultimul rand, trebuie verificate si farurile, care, din cauza iernii, a nisipului si a sarii de pe sosele, se pot matui. Acestea pot fi schimbate sau reconditionate pentru a se ajunge la o rulare in conditii legale si de maxima siguranta.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.